Federacja

Gdańsk 2004

W listopadzie 2004 roku nasza szkoła otrzymała zaproszenie na Międzynarodowy Zlot Gwiaździsty Młodych Miłośników Tradycji Mazurka Dąbrowskiego w Gdańsku, z którego oczywiście skorzystaliśmy. Na pięciodniowy wyjazd udałyśmy się my: Daria Drygas i Anna Antkowiak, pod opieką p. Anety Jankiewicz.
Na zlot przybyły szkoły imienia J.H. Dąbrowskiego oraz J. Wybickiego z całej Polski, jak również młodzież polonijna z Białorusi, Litwy i Ukrainy.
Byłyśmy naprawdę mile zaskoczone całym pobytem. Mieszkałyśmy w Szkolnym Schronisku Młodzieżowym w Gdańsku. Każdy dzień był wspaniale zorganizowany. Nie było czasu na nudę. Zwiedziłyśmy wiele ciekawych miejsc, dzięki którym nasza wiedza historyczna uległa dużemu poszerzeniu. Zobaczyłyśmy przepiękny Gdańsk, Westerplatte i Oliwę. Duże wrażenie zrobił na nas koncert organowy w Kościele w Oliwie, na który każdego dnia przychodzą tłumy słuchaczy. Odbyłyśmy wycieczkę szlakiem twórcy "Mazurka Dąbrowskiego". (Będomin, Kościerzyna, Stężyca, Sikorzyna, Szymbark, Wieżyca). W Będominie odwiedziłyśmy Muzeum Hymnu Narodowego, a w Stężycy kaszubską szkołę w której zostaliśmy bardzo miło przyjęci i wysłuchaliśmy koncertu orkiestry regionalnej. Kolejnego dnia udaliśmy się wszyscy na wycieczkę do Malborka oraz zwiedziliśmy kościół św. Ignacego w Orunii, gdzie wysłuchaliśmy prelekcji księdza prałata mgr Henryka Kilaczyńskiego. W ciągu naszego pobytu codziennie odbywały się prelekcje, dzięki którym mogłyśmy poznać interesujące ciekawostki z życia patronów naszych szkół oraz spotkania z weteranami walk o niepodległość. Ostatniego dnia pobytu odbył się konkurs, który miał sprawdzić zdobytą wcześniej wiedzę. Moim skromnym zdaniem poszedł nam całkiem nieźle. Otrzymaliśmy słownik polsko-angielski i angielsko-polski, który obecnie znajduję się w bibliotece szkolnej.
Do domu wróciłyśmy zmęczone, jednak bardzo szczęśliwe i zadowolone.